פרסום עסק קטן זה ביג דיל

עסקים גדולים הם מכונה משומנת היטב: יש להם מערך מתוקצב שנועד לפרסם את מרכולתם, יש להם קהל לקוחות גדול המתפקד ככוח שיווקי עצמאי, והסיכונים הכלכליים שיש באפשרותם לבצע הם גם המניע שלהם לצמיחה נוספת.

מתחילים בקטן

עסקים קטנים, לעומתם, מצויים במרוץ מתמיד אחר ההכנסה הבאה, הלקוח הקבוע ואחר האפשרויות להרוויח. במקרים רבים, הכוח האמיתי מצוי בידי העסק הקטן דווקא, אך על מנת למנף אותו עליו להשמיע קול ולהכריז על קיומו.
על כן, בעוד שפרסומו של עסק גדול הוא לעתים בבחינת בידול ומיתוג, הרי פרסום עסק קטן הוא בגדר הכרח הישרדותי.

אין "עסקים קטנים": יש מפרסמים חסרי מעוף
עולם השיווק והפרסום מציב לא מעט אתגרים בפני העסק הקטן, אך לפני שנבדיל בין סוגי הפרסום השונים, יש להבחין בין עסק שפניו מועדות לגדילה, לבין עסק המעדיף את הביזנס שלו במתכונתו הקטנה, על מימדיה הצנועים ועל היתרונות הגלומים במימדים אלו.

מאחורי כל אחת מן הבחירות הללו מניעים שונים, והם הקובעים את אופיו של העסק, כאשר המשותף להם הוא הצורך להתקיים ולהרוויח. ההבדלים המשמעותיים ביניהם יבואו לידי ביטוי בעיקר כאשר תעלה הסוגיה כיצד מתבצע פרסום עסק באופן ההולם את אופיו, מטרותיו ומימדיו.
על בעליו של עסק קטן להקפיד על פרסום ממושך וממוקד, שיעלה את מוצריו או שירותיו למודעותו של קהל הצרכנים, יגביר את ההתעניינות באופן שיזרים לקוחות ויגדיל את המכירות.

כיצד משפיע הפרסום על המכירות?
בניגוד לחברות גדולות וידועות, היוצאות למסעי פרסום רעשניים ועתירי תקציב על מנת לרענן את זכרונו של קהל הצרכנים, פרסום עסק קטן נועד בראש ובראשונה להכריז על עצם קיומו.

החשיפה, בין אם על ידי שימוש במדיה מודפסת ובין אם על ידי מדיה דיגיטלית, מעידה על עסק חי ונושם. עם זאת, פרסום עסק קטן צריך להתבצע במסגרת ריאלית, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת אמצעי התפוצה בה הוא עושה שימוש.

כך למשל, לנתונים גיאוגרפיים יש השפעה מכרעת על אופי הפרסום, כאשר לכל כלל יש יוצא מן הכלל. בעוד שפיצרייה שכונתית תמקד את הפרסומים לאזור המגורים המיידי וכוחה הוא בעצם קרבתה, הרי שצימר מרוחק לצרכי נופש ובילוי יעדיף לפרסם את העסק שלו כך שיתפרש בקנה מידה רחב בהרבה.

הדיאלוג עם קהל הלקוחות
כעיקרון, פרסום עסק קטן יכול להתבצע בכל פלטפורמה פרסומית הידועה לנו כיום. עם זאת, בשל המגבלות התקציביות, מהווה המרחב הדיגיטלי את ערוץ הפרסום המרכזי, אם לא העיקרי.

מלבד האפשרות לייצר סרטון פרסומי , תדמיתי או שיווקי באופן עצמאי או בסיועה של חברה מקצועית, על כל עסק כיום לנהל אתר אינטרנט שישמש כאמצעי תקשורת זמין תמידית עם קהל הלקוחות, וכן יהיה חלון הראווה של העסק.
ככל שהאתר יתחדש, יעמיד לרשות לקוחותיו ניוזלטרים המדווחים על התפתחויות, מכירות והנחות, יקיים עמם קשר רציף והדוק, כך יגדלו המכירות.

מופיע ב: תוכן שימושי