קידום מכירות

קידום מכירות פירושו להגדיל מכירה של מוצרים באמצעות מגוון כלים היוצרים עניין אצל הלקוחות הפוטנציאלים. חברות גדולות המעוניינת למכור יותר מהמוצרים שלהן פונות לשם כך לחברת קידום מכירות.

מבצע מכירותשירותי קידום מכירות נדרשים בשוק הנוכחי בשל הסיבות הבאות:

  • שוק צרכנות דינאמי ומוצף
  • יש קושי לבדל מוצר
  • יעילותו של הפרסום הקלאסי יורדת
  • יש תחרות קשה על כיסו של הצרכן
  • יש קושי לשמר נאמנות של הלקוחות
  • יש צורך מתמיד לעניין את הקונים

קידום מכירות מהווה כלי עזר משלים לשיווק ולפרסום, על מנת להביא לתוצאות: למכור והרבה.

להלן סקירה של מספר שיטות לקידום מכירות הקיימות בשוק.

קידום מכירות מקצועי – רק באמצעות חברה מומחית

לקוח המעוניין בביצוע פרויקט של קידום מכירות מקצועי לעסק שלו יפנה לחברה מנוסה המתמחה בתחום.

התהליך יעשה במספר רבדים: מול העסק המזמין, מול אנשי המכירות והשיווק ומול קהל היעד והצרכנים הפוטנציאליים.

עבור הפרויקט, החברת תבצע תחקיר על המוצר שאת מכירותיו מעוניינים לקדם. התחקיר צריך להיות מקיף ובהיר ככל האפשר, ויכלול את הנתונים הבאים:

  • תכונות המוצר או השרות המוצע
  • קהל יעד רלוונטי
  • ערכי העסק והמוצר
  • אופן הצגת המוצר בשוק

החברה תבנה תוכנית פעולה מפורטת הכוללת תכנון אסטרטגי והצבת יעדים ומטרות וכן הצעות לפעילויות בתחום קידום המכירות על מנת להשיג את המטרות הללו. בעת הפעלת הפרויקט תבצע החברה בקרה ורישום של הפעילות בשטח ותבחן את התוצאות המתקבלות ביחס ליעדים ולמטרות שהוצבו.

קידום מכירות באמצעות דוכני מכירה

אחת השיטות לקדם מכירות היא פנייה ישירה ללקוחות באמצעות פריסה של דוכני מכירה פנים אל פנים. למשל: עבור צירוף למועדוני לקוחות או מכירה של מוצרים ושירותים שונים.

אופן קידום מכירות זה מאפשר חשיפה לקהל רב בזמן קצר יחסית. הדוכנים יוצבו במקומות הומי אדם. הדוכן ואנשי המכירות יהיו מזוהים לחלוטין עם הלקוח והמוצר: אותה צבעוניות, לוגו רלוונטי, סלוגן וכדומה.

פנייה ישירה ללקוחות נוצרת בין דייל המכירות לקונה, שיחת מכירות שמשאירה חוויה חיובית ונעימה. מומלץ לוודא שהחברה שבחרתם מתמחה גם בקידום מכירות בעזרת פריסה של דוכנים בקניונים.

בקניונים ניתן להציג מוצרים גדולים במיוחד, המאפשרים התנסות חווייתית, מה שמגדיל את הסיכוי למכירה מוצלחת ולעמידה ביעדים. כך ניתן יהיה לבצע פריסה חכמה וממוקדת, ולחסוך במקום, בזמן ובכסף, תוך חשיפה מקסימלית לקהל היעד הרצוי.

מבצעי הנחות והגרלות

קופונים, הנחות והגרלות למיניהן מהווים דרך מצוינת לקידום מכירות נקודתי. מבצעי הנחות באחוזים משתנים או בהתניית קנייה (למשל: 50% על הפריט השני), עריכת הגרלה או תחרות נושאת פרסים בין כל הקונים, מתנה על קנייה מעל סכום מסוים, מתן הטבה על קנייה – הכל הולך.

ניתן לייחד את המבצעים או את ההגרלות לחברי מועדון הלקוחות בלבד, או בשיתוף של המבצע בפייסבוק וכך "על הדרך" להרחיב את הפרסום ולצרף למועדון חברים חדשים המהווים פוטנציאל גם לטווח ארוך יותר.

מוצרי קד"מ

מוצר לקידום מכירות צריך להיות שימושי, איכותי, כולל לוגו ואת פרטי ההתקשרות של החברה.

בין המוצרים הנפוצים הקיימים בשוק: מגנטים למקרר, עטים, תיקים, כובעים, חולצות, לוח שנה, פד לעכבר ועוד. המטרה היא שהפרסום ייעשה באופן פסיבי, יחלחל תוך חשיפה למוצר. לרוב השיטה אינה מיידית אלא עובדת לאורך זמן.

הרשת לשירותך – קידום מכירות באינטרנט

ניתן כיום לבנות אתרי מכירות באינטרנט בעלויות לא גבוהות. המכירות ברשת משנות לגמרי את שוק הצרכנות הנוכחי: החנות וירטואלית ואף המוכרים וירטואליים.

חנויות מקוונות מוכרות מגוון ענק של מוצרים שונים, לכל לקוח בעולם. היתרון הגדול של שיטה זו הוא שהיא דורשת רק חיבור לאינטרנט. אין משמעות למקום מגוריו של הלקוח או למיקום "החנות" – האינטרנט מבטל כל מגבלות של זמן ומיקום.

קידום מכירות באינטרנט דורש הקפדה על תחזוקה שוטפת:

עדכון טכני של האתר – אתר איטי, שנתקע לעיתים קרובות ירחיק ממנו לקוחות פוטנציאליים באופן מיידי ואף בלתי הפיך.

עדכון תוכני של האתר – תכנים מעניינים מקצועיים ורלוונטיים יעודדו תנועה רבה באתר, ישפרו את מיקום האתר בגוגל ויגדילו את פוטנציאל המכירות.

על מנת להגדיל תנועה ומכירות האתר חייב להופיע בתוצאות הראשונות של החיפוש בגוגל. לשם כך ניתן לקדם אותו בשתי שיטות עיקריות:

SEO –  פירוש של ראשי תיבות SEO זה אופטימיזציה (של האתר) למנועי חיפוש. באופן כללי מקדמים את האתר על ידי שיפורים טכניים ותוכניים המתאימים לגוגל. זהו תהליך מקצועי המתבצע על ידי מומחי SEO.

קידום אתרים ממומן – פרסום מודעה בתשלום במקומות הראשונים בגוגל, כך שכל הקלקה עליה תעלה כסף למפרסם, בסכום אותו הוא קבע מראש. בתוצאות החיפוש ליד כתובת האתר תופיע המילה "מודעה".

קידום מכירות באמצעות דיוור ישיר

זוהי שיטה לקידום מכירות על ידי פנייה ישירה ללקוחות. הפניה יכולה להיעשות במגוון של דרכים: ניוזלטר תקופתי במייל לרשימת הדיוור, שליחת SMS  לטלפון הנייד וכדומה. ניתן לשלוח דיוור לכל הלקוחות או רק לחלקם. ככל שיעשה פילוח מדויק יותר בהתאמת המידע ללקוחות מסוימים, כך הדיוור יהיה יעיל יותר.

כמובן שעל פי חוק יש לקבל את הסכמת הלקוחות לקבל מיילים (וכן לאפשר הסרה מרשימת הדיוור). זוהי שיטת קידום מכירות פשוטה, זולה ויעילה.

נטוורקינג לטובת המכירות

פורמים, בלוגים ורשתות עסקיות הן דרך מצוינת לקידום מכירות. היכרות עם בעלי מקצוע דומים, יצירת שיתופי פעולה מעניינים – כל אלו עשויים להניב לקוחות חדשים. שיתוף קישורים של עסקים אחרים באתר שלכם, בתקווה שגם העסקים האחרים יקשרו אליכם, היא דרך טובה נוספת למצוא לקוחות פוטנציאליים.

קידום מכירות דרך הרשתות החברתיות הפך גם הוא לכלי פופולארי: עיצוב דף מושך, פרסום של פוסטים מעניינים לעיתים קרובות, וכן מבצעי מכירות – יתפשטו במהירות בין הלקוחות הפוטנציאליים.

שילוב של מכירות בדרך חווייתית

קידום מכירות למוצר או לשירות אינו עומד בפני עצמו אלא מהווה חלק מתוכנית אסטרטגית לשיווק. הוא מחייב תכנון נכון וחכם והיכרות מעמיקה עם המוצר ועם קהל היעד שלו. על מנת שפרוייקט קידום מכירות יצליח, יש להבטיח:

  • ניהול ועמידה בלוחות זמנים – בהתאם לתכנון הראשוני
  • בדיקה ופיקוח אחר ההוצאה לפועל של הפרויקט, בכל שלב
  • מחויבות הדדית לפרויקט – גם של הלקוח המזמין וגם של החברה המבצעת

קידום מכירות יעשה באמצעות חברה ותיקה, מנוסה ומומחית בתחום, אשר תוכל להרכיב עבורכם תוכנית אסטרטגית המתאימה למוצר הספציפי. מומלץ לבדוק פרויקטים קודמים בתיק העבודות של החברה ולקבל המלצות מלקוחות קודמים.

בנוסף, חשוב לוודא שיש לכם יכולת ליצור מערכת יחסים טובה עם האנשים מחברת הקידום, על מנת שתהיה יכולת לעבוד יחד בנעימות ולהצליח בפרויקט המשותף. חפשו חברת קידום אשר תוכל להציג עבורכם פתרונות מקוריים ומחשבה יצירתית וחדשנית לצורך קידום מכירות אמיתי, זאת על מנת להגדיל את המכירות בפועל ולהשיג את היעדים המבוקשים.

לרוב יעשה שימוש בשילוב של מספר שיטות קידום, אשר יעצימו וימנפו אחת את השנייה ובכך יגדילו מאוד את החשיפה של המוצר ואת פוטנציאל המכירות שלו. בסופו של דבר המטרה של קידום מכירות היא אחת: למכור כמה שיותר.



מופיע ב: תוכן שימושי