שיווק באינטרנט

לתת לאינטרנט לעבוד במקומך

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט יכול להיעשות באופנים שונים ומגוונים. מהלך שיווקי מוצלח המותאם לעסק יכול להגדיל מאוד את החשיפה שלו ברשת האינטרנט, וכתוצאה מכך עשוי קהל הלקוחות לגדול בעשרות עד מאות אחוזים. השיווק באינטרנט הוא תחום רחב ודינמי מאוד. עם זאת, בדומה לתהליך שיווקי עסקי מחוץ לרשת, יש לקחת בחשבון שמדובר בתהליך ארוך טווח, ולתכנן אותו מראש בכלים אסטרטגיים שיווקיים. ישנן כיום מספר דרכים עיקריות לביצוע שיווק באינטרנט לעסק:

  • קידום אתרים (אורגני או ממומן) – מטרתו היא שהעסק יופיע גבוה ככל האפשר במנוע החיפוש של גוגל
  • שימוש ברשתות חברתיות – לרתום את הפייסבוק, האינסטגרם וכד', לטובת שיווק העסק באינטרנט
  • מיתוג עסקי – כל תחום הנראות ויחסי הציבור של העסק ברשת. מיתוג כולל גם פרסום של תכנים מקצועיים איכותיים ברשת
  • אוטומציה של דיוור אלקטרוני – חידושים וחדשנות במערכת הדיוור הוותיקה

להלן יפורטו שתיים מהדרכים: שיווק עסק באינטרנט באמצעות מאמרי תוכן, ושיווק באמצעות מערכות דיוור אוטומטיות.

שיווק באינטרנט באמצעות תוכן

אחת הדרכים למיתוג בתהליך שיווק העסק באינטרנט היא פרסום מאמרי תוכן איכותיים. רשת האינטרנט היא אוקיינוס ענק של ידע. אפשר למצוא בה מידע כמעט על כל נושא, בכל שפה. באמצעות תוכנית אסטרטגית של שיווק באינטרנט ניתן לנצל את הפלטפורמה של הרשת כדי לשתף את הקהל במידע מקצועי, ובכך להרוויח פעמיים: לספק ערך לקהל הקוראים והמבקרים, שעשוי בעקבות כך להיהפך לקהל לקוחות.

באמצעות מאמרי תוכן איכותיים העסק ימצב עצמו כמומחה בתחומו, וייצור לעצמו שם איכותי. מיתוג זה יקל על צרכני התוכן לקנות ממנו – העסק כבר מוכר להם מהפלטפורמה המקצועית, מה שמשרה ביטחון על הקונים. בשיווק באינטרנט באמצעות תוכן חשוב להשקיע בכתיבה של תכנים איכותיים ומקצועיים, אבל חשוב לא פחות לחשוף אותם נכון, למשל: באמצעות כתיבת ניוזלטר לקהל ממוקד, או על ידי כתיבת בלוג מקצועי.

תוכן מקצועי איכותי שכתוב נכון עשוי לסייע גם בקידום האתר בגוגל.

שיווק באינטרנט באמצעות מערכות דיוור אוטומטיות

מערכת הדיוור האלקטרוני הוותיקה עדיין מהווה כלי שיווקי מהיר, זול, זמין וממוקד: הפצת ניוזלטר רגיל אחת לתקופה, עם תכנים מקצועיים ועם מידע על חידושים, מבצעים וכד', היא עדיין אחת השיטות הזולות והיעילות לשיווק באינטרנט. הניוזלטר מופץ לרשימת לקוחות פוטנציאליים, העשויים להיזכר שהם זקוקים למוצרים או להצעות הרלוונטיות, והרווח כולו של העסק.

בשנים האחרונות עוברות מערכות הדיוור האלקטרוני מהפכה של ממש וכוללות שימוש במגוון רחב של ערוצים. מתרחב השימוש במערכות אוטומציה משוכללות לדיוור שיווקי ברשת, המאפשרות לנהל את מערך הלקוחות של העסק, לתכנן הפצה של תוכן שיווקי באינטרנט וקמפיין פרסומי ברשתות החברתיות.

במסגרת תהליך אסטרטגי של שיווק באינטרנט ניתן לבנות מערכת שתשגר ניוזלטר ממוקד, המיועד לנמענים ספציפיים, בתזמון רלוונטי ובהתאם להעדפות הנמענים. המערכת מסוגלת לשלוח סדרות של מיילים, סמס, ניוזלטר והודעות שיווקיות בהתאם להעדפות הלקוחות, באופן אוטומטי ובתכנון מראש. ניתן לתכנן שליחה של מספר סדרות שונות זו מזו. כל אחת מהסדרות יכולה להישלח ללקוחות שונים בזמנים מתוכננים ובהתאם לאירועים ספציפיים. המערכת מאפשרת גם לאסוף מידע בהתאם להקלקות של הלקוחות השונים, מה שמאפשר לנתח ולדייק עוד יותר את המשלוחים הבאים.

במערכת זו, בדומה לכל הכלים של השיווק באינטרנט, ניתן למדוד כל שלב בכל שלב של התוכנית השיווקית, להתאים, לשנות ולתקן את מה שאינו פועל.

בהשקעה חד פעמית ניתן לקבל כלי אסטרטגי שיווקי יעיל ונוח, המאפשר לשמור על קשר חכם עם הלקוחות, תוך כדי התאמות מתבקשות, לאורך כל תהליך השיווק באינטרנט.



מופיע ב: תוכן שימושי