קידום אורגני
קידום אורגני הוא תהליך וכך גם רכישת האמון של הלקוחות הפוטנציאליים העתידיים. כך ששילוב של שני התהליכים במקביל הוא בגדר הכרח לשם קיומו של העסק או המיזם בהמשך.
תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל אורך לפחות שנה, משום שגוגל שם דגש לא רק על איכות התוכן ותדירות הפעילות המתקיימת באתר, אלא גם על הוותק שלו באוויר.
אם נשלב בין כיווני הרוחות הנושבות, הרי שנזכה בטוב שבכל העולמות מקץ חצי שנה בלבד: גם אתר שהתברג היטב ונחשב אמין ומהימן, גם חשיפה במנוע החיפוש אליו פונים 80% מן הגולשים התרים אחר מידע, ולא פחות חשוב: בהזדמנות למתג ולמצב את העסק בעלות מינימאלית ובתמורה מקסימאלית.
עסקים מתחילים רבים נוטים להשקיע בפן הטכני של העסק שלהם, תוך הנחה, שבבוא היום ובהתעורר הצורך יפנו משאבים גם לפן השיווקי. את הקמפיינים שיגייסו לקוחות הם נוטים לדחות עד לרגע שבו העסק יהיה פעיל במלוא המרץ, אך שוכחים שהלקוחות הם הכוח המניע שמזין את המשך הפעילות.
קידום אורגני או ממומן
בעלי עסקים מסתמכים לא פעם על קמפיינים ממומנים בגוגל, המופיעים בראש תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש. אחת הסיבות לכך היא, כפי שכבר צוין, תכנון לקוי של הפן השיווקי, מתוך הנחה שבזמן ההקמה ישנם היבטים "דחופים יותר" לקדם, במיוחד כשמשאבים הכלכליים דחוקים לרוב, לא יציבים ומוגבלים.
אך בניגוד לקידום ממומן, קידום אתרים אורגני משתלם יותר כלכלית בתווך הרחוק.
הסיבה המרכזית לכך היא, שהאתר מוטמע בתוצאות החיפוש במיקום גבוה, ועל כן זוכה לחשיפה ממושכת ועקבית.
כל מי שחושב לטווח הארוך מבחינה עסקית, יבחר באפשרות של קידום אתרים. הקידום הממומן לעומת זאת, מאפשר להיענות לפנטזיית ה"זבנג וגמרנו", הקורץ מאוד לבעלי עסקים שאינם מעורים בעולם השיווק הדיגיטלי. האתר יופיע מיד כאשר ישולם הסכום המאפשר למודעה לעלות, קיומו במרחב הרשת יוסיף לגבות מחיר כספי כל עוד המודעה באוויר, אך מיד לכשיאזלו מקורות המימון המודעה תיעלם כלא הייתה.
מופיע ב: תוכן שימושי