SEO מה זה ואיך זה?

רשת האינטרנט היא ללא ספק כיכר השוק הכי תוססת מבחינת חשיפה ושיווק. הכלים הרבים שמאפיינים את הפרסום הדיגיטלי מאפשרים לעסקים וארגונים להגיע באופן ממוקד ויעיל היישר אל קהלי היעד הרלבנטיים ביותר עבורם. לא אחת בעזרת מתודולוגיה של התאמה למנועי חיפוש. באנגלית, Search Engine Optimization, ובקצרה – SEO.

SEO

כשאנחנו מדברים על SEO אנחנו מדברים בעיקר על מנוע החיפוש של גוגל. בישראל, למשל, ענקית החיפוש האמריקנית היא דלת הכניסה עבור כ-99% מהגולשים. אלה עושים בה שימוש לאיתור מידע רלבנטי לגבי שירותים, מוצרים ועוד.

קידום אתרים בעזרת SEO מבוסס על העיקרון הבא. הגולשים לא מחפשים בגוגל מותגים מסוימים (כמו "חנות הנעליים של אבי") אלא מוצרים ספציפיים (כמו "נעלי ילדים מעוצבות"). אתרי אינטרנט שמצליחים להביא לכך שהם מדורגים גבוה בעמודי התוצאות של גוגל בביטויים שמוקלדים על ידי קהל היעד שלהם, יצליחו להניב מכך המרות. קרי, גולשים שמגיעים לאתר ויוצרים פנייה/קשר/רכישה.

SEO – קידום אפקטיבי בגוגל לאחר אפיון מקצועי

נשמע פשוט? ובכן, זו התורה על רגל אחת בלבד. קידום אתר בגוגל הוא פרויקט מורכב בהרבה מהעיקרון המרכזי הנ"ל. אופטימיזציה נכונה לטובת קידום אתר בגוגל חייבת להיות אינטליגנטית, מקצועית, יצירתית ואפקטיבית.

לדוגמה, משרד עורכי דין קטן בצפון הארץ העוסק בדיני תעבורה ומשרת בעיקר לקוחות בסביבתו, לא יפיק תמורה הולמת להשקעה אם ירדוף אחר ביטויים גנריים כמו "שלילת רישיון". לחילופין, אותו משרד יכול למקד את משאביו בקידום ביטויים אמיתיים כמו "נהיגה בשכרות בצפון", "עורך דין לתעבורה בחיפה" וכדומה. אמנם היקף החיפושים בביטויים הללו הוא קטן יותר, אבל הסיכוי שאותם גולשים שמקלידים אותם הם לקוחות רלבנטיים הוא גדול בהרבה. במילים אחרות, לא תמיד "רדיפה עיוורת" אחר ביטויים תחרותיים במיקומים גבוהים היא הדרך הנכונה לפעול.

אז איך מתכננים פרויקט של SEO? כאן נכנסת לפעולה חברה מקצועית. חברת קידום אתרים המכירה היטב מהו קידום בגוגל ויודעת לאפיין ביטויים "נכונים" עבור העסק. פרויקט איכותי של קידום אתרים עם SEO מתחיל עם מחקר מעמיק אודות העסק וקהלי היעד שלו. פעם אחת תוך התחקות אחר הלקוחות שמחפשים את השירותים/מוצרים של העסק ברשת, ופעם שניה לגבי הביטויים שמשמשים אותם לשם כך.

אופטימיזציה למנועי חיפוש – גם באתר עצמו

חלק חשוב ואינטגרלי מכל קידום בגוגל הוא אופטימיזציה לאתר עצמו. אתר אינטרנט שאיננו מותאם לגוגל לא יצליח לטפס אל המיקומים החשובים ויתקשה למשוך לקוחות פוטנציאליים.

עבודת אופטימיזציה לאתר כוללת שורה ארוכה של פרמטרים כמו תוכן איכותי מותאם לקידום, היררכיית עמודים ברורה ("מפת אתר"), אלמנטים שמשאירים את הגולשים בתוך האתר (סרטונים, עמודי תוכן, פיצ'רים וכדומה), ניסוח כותרות וכותרות משנה, כתיבת תיאורי עמודים מותאמים לגוגל ועוד.

בנוסף, חברת קידום יודעת לבצע אנליזה לפרויקט ולנתח את הצלחתו לאורך זמן. אלו ביטויים עובדים יותר? אלו ביטויים עובדים פחות? מהם אחוזי הנטישה מהאתר? מהו יחס ההמרה של האתר? כמה זמן הגולשים שוהים באתר? וכו'.

במסגרת אופטימיזציה לאתר לטובת SEO חשוב לוודא שקיימת קורלציה ברורה בין המיקומים בגוגל לעמודי הנחיתה. המעבר מגוגל לאתר חייב להיות חלק ומדויק. גולשים שמקלידים בגוגל חיפוש מסוים, ומגיעים לעמוד באתר שלא מספק להם ערך ברור, יעזבו מיד לתוצאה הבאה. רק אופטימיזציה באתר שמנהלת דיאלוג עם האופטימיזציה לגוגל תוכל לייצר את המעבר המושלם. כלומר, לייצר תהליך שבו גולש מקליד ביטויי חיפוש ומגיע בדיוק לעמוד באתר שמספק לו תשובה.

SEO היא טכניקה אפקטיבית לייצור תעבורת גלישה איכותית לאתרי אינטרנט. מדובר בתחום רחב ומורכב הדורש השקעה כספית ואורך רוח שכן תוצאות בקידום אורגני בגוגל לא מגיעות מיד אלא רק לאחר כמה חודשים לפחות. עם זאת, מרגע שהאתר הצליח "לעלות על הגל", ולשדר את המסרים השיווקיים הנכונים לגולשים, ההצלחה עשויה להיות משמעותית. הדרך אל הארץ המובטחת עוברת בעבודה מקצועית ומדויקת הכוללת אופטימיזציה גם באתר פנימה וגם כלפי מנועי החיפוש.


מופיע ב: תוכן שימושי

דילוג לתוכן